Culinair op reis is dé trend die doorzet in 2022

Persbericht – Veenendaal Foodvalley – 18 mei 2022

Tijdens de pandemie zijn mensen volop aan de slag gegaan om hun kookkunsten te verbeteren, om in ongelukkige tijden geluk te halen uit lekker eten. Uit onderzoek van marktonderzoekbureau Mintel blijkt dat deze trend niet verdwijnt samen met de lockdowns: consumenten zijn blijvend op zoek naar nieuwe smaken.

 

Exclusieve smaken van ver

Dat consumenten op zoek zijn naar exclusieve smaken, merken ze ook bij The Meatlovers. “Op onze website wordt steeds meer gezocht naar Japanse en exclusieve Wagyu. Mensen willen vlees van wereldklasse en culinair op reis”, zegt Leon van Voorthuizen, brandmanager van The Meatlovers. “Zo hebben wij een burger ontwikkeld die perfect aansluit bij deze trend: de Wagyu A5 truffelburger”. Gemaakt met Japans vlees van het exclusieve Japanse Wagyu rund geeft dit product consumenten die smaaksensatie en beleving om gelukkig van te worden. De A5 classificatie van het vlees verzekert die wereldklasse. Wagyu runderen met het meeste vlees en de allerbeste marmering krijgen de hoogste A5-classificatie.

De Wagyu trend zet sterk door

Wagyu A5 heeft een opmerkelijke geschiedenis. Het Wagyu rund komt oorspronkelijk uit Japan en was vroeger alleen bestemd voor de Japanse keizer. Daarom kregen de runderen de allerbeste voeding, wat zorgde voor de unieke kwaliteit en smaak. Inmiddels heeft de Westerse wereld het Wagyu rund ook ontdekt en is het razend populair. Het is daarom niet verrassend dat met de opkomst van de trend in ultiem genieten het ontdekken van nieuwe smaken vanuit de hele wereld, Wagyu vlees dé foodtrend van 2022 is. Volgens onderzoeksbureau Technavio zal de wereldwijde markt voor Wagyu vlees tussen 2020 en 2025 groeien met wel 2,43 miljard dollar.

Delicate zwarte truffel

De nieuwe burger van The Meatlovers combineert het Wagyu vlees met nog een grote foodtrend: de truffel. Wat begon als iets dat vooral met de feestdagen gegeten werd is uitgegroeid naar een product dat jaarrond in allerlei vormen verkrijgbaar is. Voor de burger wordt de perfecte zwarte truffel geselecteerd uit Hongarije. In Europa is de markt voor truffel tussen 2016 en 2021 gegroeid met 203%.

 

Experimenteren tijdens het koken

De Wagyu A5 truffelburger geeft consumenten de kans om exclusief te experimenteren. Leon: “Veel van onze klanten zijn creatievelingen en fijnproevers die graag worden uitgedaagd om nieuwe smaken en producten te gebruiken. Wij moedigen ze aan nieuwe recepten en producten te proberen door video’s en recepten te delen op onze website en Social Media. De Wagyu A5 truffelburger gecombineerd met rozemarijn, tijm en chipotle past precies in dit straatje en is vanaf deze week verkrijgbaar op onze webshop”.

Over The Meatlovers

The Meatlovers is de grootste online luxe slager van Nederland. Met een groep gepassioneerde slagers worden de beste stukken vlees over de hele wereld geselecteerd. Wij geloven niet in elke dag grote stukken vlees, maar juist dat wanneer er vlees gegeten wordt, dit met écht kwalitatief en smaakvol vlees gedaan wordt. Van Iberico uit Spanje tot Black Angus Australië of zelfs Wagyu uit Japan, zo maakt The Meatlovers de beste smaken die de wereld te bieden heeft beschikbaar. Gemakkelijk en snel online te bestellen en bezorgd bij de consument thuis. Zo heeft The Meatlovers van 2020 naar 2021 een online groei weten te behalen van 285%.

The Meatlovers is een merk van Diviande. Klik hier voor meer informatie.